Atgriezeniskā saite:
pamats izaugsmei

16. marts
Valmiera

Darbnīcas

Latviešu valodas skolotāja mācību sasniegumu vērtēšanas kompetence – garants skolēna un skolotāja virzībai uz panākumiem

Skolēna latviešu valodas mācīšanās sasniegumi nav tikai rezultāts, kas apliecina apgūto zināšanu un prasmju līmeni. Protams, arī tas daudzkārt nav mazsvarīgi, bet daudz svarīgāk ir, vai sasniegumi stimulē skolēnu mācīties, lai gūtu vēl labākus rezultātus, vai tie parāda arī skolotājam ceļu uz viņa profesionālajiem panākumiem. Kopīgi pētīsim, kā atgriezeniskā saite kļūst par jēgpilnu daļu no integrētā latviešu valodas un arī literatūras mācību procesa, diskutēsim, kāpēc daudz svarīgāks ir ikdienas darbu rezultāts, nevis speciāli radīto pārbaudes darbu rezultāti semestra vai mācību gada beigās, kāpēc arī skolēnam ir tiesības un pienākums iesaistīties viņa mācīšanās sasniegumu vērtēšanas procesā, kāpēc vienlīdz svarīgs ir ne tikai apgūto zināšanu un prasmju līmenis, bet arī skolēna valodas, runas un darba kultūras līmenis, un kā latviešu valodas mācību procesā nodrošināms, ka skolēnam nav bailes kļūdīties.

Zenta Anspoka

Dr. paed, RPIVA profesore

Pētniecība matemātikas mācībā sākumskolā – metode atgriezeniskās saites veicināšanai

Pētniecība ir sistemātisks, pakāpenisks un radošs process, kura laikā notiek parādību vispārēja izzināšana, likumsakarību atklāšana un, balstoties uz iegūtām zināšanām, tiek atklātās jaunas. Pētniecība ir mērķtiecīga un realizējas atbilstoši noteiktiem posmiem, kuru laikā pētnieks aizvien vairāk atklāj pētāmo parādību. Galvenais pētniecības procesa mērķis ir izpratība. Skolēnam tās ir jaunas zināšanas. Mācību darbības, kas prasa atklājumu mācīšanās pieeju, motivē audzēkņus, aktīvi iesaista viņu prātus problēmu risināšanai nepieciešamo zināšanu meklēšanā vai vienkārši zināšanu apguvē par dažādām norisēm. Izpratība par pētāmo parādību un patstāvīgā meklējumdarbībā atklātās jaunās zināšanas sniedz iespēju skolēniem sniegt atgriezenisko saikni, reflektējot par to, ko jaunu atklājuši un kā to izmantos tālāk, nodrošinot katram skolēnam pozitīva pašvērtējuma iespējas. Nodarbībā tiks piedāvātas idejas un metodiski ieteikumi skolēnu pētnieciskās darbības veicināšanai matemātikas mācībā sākumskolā.

Anita Dāvīda

Mācību grāmatu autore, V. Zālīša sākumskolas skolotāja

Pētām gaismas izplatīšanos, atstarošanos un ēnas. Atklājam citādāku pasauli ar palielināmām ierīcēm

Pētnieciskie darbi dabaszinību stundās ar mērķi izpētīt gaismas izplatīšanos, atstarošanos un ēnas rašanos, lietojot piemērotus mācību līdzekļus un uzskati digitālajā vidē! Palielināmo ierīču izmantošana, katram kļūstot par cītīgu vērotāju un atklājēju.! Sadarbības kompetences attīstīšana, veicot pētnieciskos darbus dabaszinību stundās sākumskolā.

Zina Jonušaite

Mācību grāmatu autore, Rīgas 19. vidusskolas skolotāja

Andris Gribusts

Izglītības uzņēmuma "Lielvārds" mācību līdzekļu projektu vadītājs

Efektīvs atgriezeniskās saiknes sniegšanas modelis

"Protams, ir vairāki efektīvi atgriezeniskās saiknes sniegšanas modeļi, un to izmantošanā jāņem vērā konkrētā situācija. Taču ir viens īpaši iedarbīgs atgriezeniskās saiknes modelis, ko, diemžēl, lieto retāk, nekā vajadzētu. Darbnīcas sākumā šis modelis tiks izklāstīts, un atlikušajā pusstundā veidosim prasmes tā pielietošanā darba un ārpusdarba situācijās."

Uldis Pāvuls

Organizāciju psihologs, personāla vadības konsultants

Tilts uz panākumiem - sadarbība ar vecākiem

Nodarbībā tiks piedāvāts ieskats, kā veidot sadarbību ar vecākiem, tās nozīme un sadarbības formas. Tiks apskatīti praktiski sadarbības piemēri un rezultāti. Dalībnieki varēs noklausīties dažus veiksmes stāstus, kas tapuši logopēda, bērna un vecāku sadarbībā

Ilona Tropa

Valmieras sākumskolas logopēde, vada Valmieras pilsētas un novadu skolu logopēdu metodisko apvienību, darbojas Valmieras Pedagoģiski medicīniskajā komisijā, lasa lekcijas pedagogiem, vecākiem

Radoši meklējumi skolas un ģimenes sadarbības iespējām izglītības procesā

Darbnīcā pētīsim labās prakses piemērus sadarbības iespējām mācību un audzināšanas darbā starp skolēnu – vecāku – skolotāju.

Helga Mezīte

Valmieras sākumskolas skolotāja, lasa lekcijas vecākiem, darbojas projektā “Inovatīvs skolotājs – motivēts skolēns. Sadarbība problēmu risināšanā”

Tehnoloģijas formatīvajai vērtēšanai un nepārtrauktai atgriezeniskajai saitei

Skolēnu vērtēšanai ikdienas mācību procesā un atgriezeniskās saites sniegšanai ir izšķiroša nozīme skolēnu mācību sasniegumu paaugstināšanā, bet ikdienā tas aizņem ļoti daudz laika, tāpēc darbnīcā iepazīsmies ar tehnoloģijām, lai formatīvo vērtēšanu padarītu efektīvāku, kas nodrošina nepārtrauktu atgriezenisko saiti skolēniem.

Raivis Pauls

Izglītības tehnoloģiju speciālists, Ādažu vidusskolas skolotājs, Iespējamā misija

Montesori metodes dabaszinībās sākumskolai

IIC "Lielvārdi" darbojas Jauno pētnieku klubs, kurā sākumskolas bērni reizi nedēļā satiekas, lai izzinātu sevi un pasauli no mikroskopiskas šūnas līdz visuma plašumiem. Klubu vada pedagoģes Rudīte un Elīna, kas dalīsies ar jums savā pieredzē par dažādu montesori metožu integrēšanu mācību procesā.

Rudīte Voloha

IIC Lielvārdi pedagoģe

Elīna Gribuste

IIC Lielvārdi pedagoģe

Atgriezeniskā saite no skolēniem un vecākiem

“Edurio ir rīks, kurš palīdz iegūt atgriezenisko saiti no skolēniem, viņu vecākiem, un arī skolotājiem. Šajā darbnīcā izstāstīsim pētījumu un skolu pieredzi, kā savā klasē un skolā veicināt atgriezeniskās saites sniegšanu, saņemšanu un pārdomātu rīcību pēc tam. Būs arī praktisks uzdevums - kā rīkoties, kad saņemta atgriezeniskā saite no skolēniem un vecākiem."

Gatis Narvaišs

Edurio produktu direktors

Kā panākt, ka matemātiku 5. un 6. klasē skolēns mācās pats?

Uz darbnīcu aicinām 5.-6.klašu matemātikas skolotājus un visus interesentus. Darbnīcā iepazīsimies ar interaktīvās mācību platformas ClassFlow piedāvātajām iespējām skolēnu aktīvai līdzdalībai zināšanu apguvē un individuālo mācību sasniegumu vērtēšanā. Darbnīcas dalībniekiem būs iespēja līdzdarboties improvizētā matemātikas stundā un gūt interesantas idejas savam mācību darbam.

Vija Zargevica

Matemātikas digitālo interaktīvo materiālu speciāliste

Kas ir 9G un kā to izmantot efektīvas stundas uzbūvē?

Lai panāktu, ka katrā stundā ir daudzveidīgi uzdevumi un aktivitātes, R. Ganjē (Robert M. Gagné) piedāvā stundā ieviest 9 unikālus mācību notikumus, kas visus skolēnus iesaista stundas darbā un virza uz mērķa sasniegšanu. Darbnīca piedāvās veidu, kā viegli un ērti plānot stundu Classflow vidē; dalībnieki strādās ar praktiskiem piemēriem no dažādu mācību priekšmetu stundām un veidos savus stundu plānus.

Kārlis Greitāns

Izglītības tehnoloģiju speciālists, Lielvārdes vidusskolas skolotājs, Iespējamā misija

Kā sniegt atgriezenisko saiti sākumskolā skolēnam, kurš eksperimentē!

Dabaszinības sākumskolā neatņemami ir saistītas ar skolēnu eksperimentiem. Kā skolēns zinās, ka eksperiments izdevies? Kā sapratīs, kas eksperimentā ir būtiskākais? Darbnīcā, praktiski darbojoties, noskaidrosim, kā sniegt skolēnam atgriezenisko saiti gan eksperimenta laikā, gan pēc eksperimenta.

Andris Nikolajenko

Mag. chem., LU Starpnozaru izglītības inovāciju centrs

Jauns mācību priekšmets "Dizains un tehnoloģijas"

Ideja jaunam mācību priekšmetam "Dizains un tehnoloģijas" ir likt pamatus jaunai radošai inženieru paaudzei. Posmā no 4. - 6. klasei kopā ar skolēniem mācīties domāt kā inženieriem - radīt un inovēt, izmantojot dažādas mūsdienu tehnoloģijas. Darbnīcā iepazīstināsim ar idejas konceptu un praktiskiem piemēriem, kā arī darbnīcas dalībnieki paši varēs izmēģināt piemērus robotikā, 3D modelēšanā un printēšanā, dizaina domāšanā.

Jānis Lūsis

IIC Lielvārdi vadītājs

Edgars Gribusts

Izglītības uzņēmuma "Lielvārds" mācību līdzekļu projektu vadītājs

Aivars Gribusts

Izglītības uzņēmuma "Lielvārds" vadītājs

Atgriezeniskā saite dabaszinību stundā sākumskolā

Atgriezeniskā saite sākumskolas DOMDARIS dabaszinību stundās: veidi, paņēmieni, nozīme mācību procesā.

Māra Kāle

Dabaszinību skolotāja, direktores vietniece mācību jomā Privātajā sākumskolā DOMDARIS

Atgriezeniskā saite latviešu valodas stundā sākumskolā

Atgriezeniskā saite sākumskolas DOMDARIS latviešu valodas stundās: veidi, paņēmieni, nozīme mācību procesā.

Ilze Smilga

Latviešu valodas skolotāja, direktores vietniece mācību jomā Privātajā sākumskolā DOMDARIS

Atgriezeniskās saites veidošana, stundas laikā izmantojot formatīvos pārbaudes rīkus

Skolēniem, gan grupās gan individuāli iespēja stundas laikā vairākkārt pārliecināties, cik tālu viņš ir ticis ar uzdevumu un ko nepieciešams uzlabot darba laikā. 1 - 3 rīki, ko var izmantot jebkurā mācību priekšmetā, lai stundai beidzoties skolēniem un skolotājam būtu pēc iespējas pilnīgā izpratne, cik tālu procesa laikā ir tikts ar esošo uzdevumu un ko nepieciešams pilnveidot savā darbā nākošajai reizei. Iespēja pašiem gan iegūt idejas, gan praktizēties nodarbības laikā!

Miks Dzenis

LU Starpnozaru izglītības inovāciju centrs, Iespējamās misijas absolvents